reisverhalenvanmelanie.reismee.nl

Melbourne it is !

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik eindelijknaar Melbourne geweest. Richard en Barbara vertelden me vanaf het begin af aan al dat er een mooie rivier door Melbourne loopt, genaamd Yarra. Dit was mooi om te zien en het was leuk om langs de rivier te lopen, vertelden zij mij. Dat heb ik dus gedaan.

Ik had een buspasje, dat noemen ze myki, van mijn hostparents gekregen om te gebruiken en was, nadat ik de kinderen naar de bus en naar school had gebracht, met Richard meegegaan naar de bus. Vanaf Pines (shoppingcenter hier waar ik de auto geparkeerd had) namen we de bus naar Melbourne. Dit kan 1 tot 1,5 uur duren, dat ligt er een beetje aan welke bus je hebt. Gelukkig waren wij er al na 45 minuten, dus dat was snel. Richard vertelde me waar ik de bus terug kon nemen en liet me zien hoe ik mijn buskaart kon opwaarderen (zelfde systeem als in Nederland). Dit heb ik toen ook maar gelijk gedaan. Daarna liet Richard me zien waar de rivier was en vertelde hij mij waar je uitkwam als je naar links of naar rechts langs de rivier zou lopen. Vervolgens zijn we naar het informatiecentrum gelopen en is Richard naar zijn werk gegaan. Ik had dus gelijk wat leuke informatieboekjes gescoord en nieuwe stickers voor op mijn koffer. Ja dat wisten jullie nog niet maar dat is iets wat ik doe tijdens mijn reis. In elk land een sticker scoren voor op mijn koffer. Helaas ben ik dat in Turkije vergeten maar daar kom ik nog vaak genoeg.

De stickers wilde Ala 's avonds gelijk opplakken natuurlijk toen ik de stickers aan haar liet zien dus oké vooruit dan maar (dit was eigenlijk het plan na Sydney vanwege het gooien met de koffers tijdens het reizen, maar dit is natuurlijk des te leuker).

Thankyou Ala !

Ik had toen we in de stad aankwamen, en onderweg naar het informatiecentrum, al veel mooie dingen, (en vooral veel) gebouwen, gezien. Dat moest ik dus allemaal eerst op mijn gemak even vastleggen. Waar je dan al snel achterkomt is dat je een gemakkelijk doelwit bent voor het maken van nog meer foto's (yaay!), want mensen zien natuurlijk dat je alleen bent. Ik dus met een: yes of course ! en: no problem ! een foto gemaakt voor twee verschillende koppeltjes, en op naar de rivier. Ondertussen had ik nog een jongen ontmoet die ineens voor me neus stond terwijl ik een foto wilde maken: 'you have beautiful eyes' ! Uhhm ja leuk maar daar zit ik dus niet op te wachten, toch maar even sociaal gedaan (door een normaal gesprek te voeren) en gedaan alsof ik het waardeerde. Waardoor ik daarna weer snel kon zeggen dat ik niet veel tijd had en weer verder moest. Facebook ? Ohja facebook, en het vriendschapsverzoek was gestuurd (door hem naar zijn profiel, via mijn telefoon). Wat moet je dan als je iemand niet kent (ik durfte geen nee te zeggen omdat ik niet wist wat voor een jongen ik voor me had staan). Zodra hij uit zicht was was dit dus ook snel geannuleerd en had ik er een geblokkeerd contact bij (can't find me anymore pfieeuuww) . Ik ben toen verder gelopen langs de rivier. De temperatuur was trouwens perfect, zo rond de 24 graden. Niet te warm, niet te koud.

Tussendoor heb ik wat gegeten, bij de mac. Ik had de bestelling via zo'n touchscreen gedaan waar je zelf kan bestellen en aangetikt dat ik bij de kassa wilde betalen (waarom weet ik niet, maar ik snapte het geloof ik niet meer zo of ik wilde juist cash betalen, maar het was makkelijker geweest om gelijk met mijn bankpas te betalen). Ik ging vervolgens eerst gauw naar de wc voordat ik mijn eten had want dat kon wel even dacht ik. Toen ik vervolgens terug kwam keek ik op het bord en waren er alleen maar hele hoge nummers, terwijl ik een heel laag nummer had. Vreemd... Nog even gewacht maar ik snapte het toch niet helemaal. Dan doe ik toch gewoon nog een keer de bestelling via dat touchscreen dacht ik. Maar opnieuw kreeg ik een laag nummer, terwijl iedereen een hoog nummer had. Toen realiseerde ik me dat ik die misschien bij de kassa moest laten zien en dat ik daar pas, na betaling, het andere (hoge) nummer kreeg om mijn bestelling op te halen. En dit bleek te kloppen. Sorry foutje ik wil maar één bestelling en niet twee Totdat ik daarna ook nog eens mijn milkshake vergat die ik besteld had.

Aan het einde had ik nog een leuk souvenirwinkeltje gevonden waar ik een hele leuke zwemshort heb gekocht (met de Australische vlag, en sterren), en nog wat dingen waar ik heel blij mee ben (mag niemand nog weten want dat gaat ooit op de post) .

De bus terug had ik ook snel gevonden, en die was zelfs in 20 minuten alweer terug bij bestemming !

Ik had trouwens bij het informatiecentrum een foldertje over een kattencafé gezien ! Dat wil ik wel eens meemaken (kan me er niks bij voorstellen). Volgende keer als ik meer tijd heb staat dat op mijn lijstje. Terwijl je dan wat eet of drinkt lopen de katten daar gewoon rond en kan je de katten aaien.

PS: Alle foto's van vandaag zijn te zien in mijn fotoalbum.

Tot de volgende blog !

Reacties

Reacties

Marcel

Leuke blog. To the point. Wat de foto’s betreft.....Let’s walk together in my dreams ;-)

Tip: koop 2 stickers in plaats van 1 (1 om te bewaren), zodat je na afloop van je avontuur nog alle stickers hebt.

Little sis

Hello my dear,

Wat super leuk die stickers en een leuke blog, geen uur nodig dit keer hahaha. Juist stickers nu erop doen is leuk want dan maken zr al het gegooi mee en zijn het echte reisstickers.

Dikke knuffel!! En de post gaat naar?
Als je langer een vast adres hebt laat jr die dan even weten op app?

Xxxjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active