reisverhalenvanmelanie.reismee.nl

Waterpark, knutselen, bakken en mijn eerste Australische pie is een feit

Hallo allemaal,

Maandag ben ik met Minnie naar een waterpark geweest (nadat we Nye naar school hadden gebracht). Voor degene die niet weten wat dit is, dit is een gewoon park met een speeltuin maar ook heel veel water (geen zwempark).  Dit was erg gezellig en Minnie vond het helemaal leuk. Ik had dit park op internet gevonden, en gezien dat ze dus meerdere waterparken hebben in de omgeving, en dit was de dichtstbijzijnde (30 min. rijden ongeveer). Het weer was erg goed en daarom besloten we om onze zwemkleding aan te trekken en gewoon lekker nat te worden   Onderweg hadden we alleen nog even een klein probleempje... Terwijl ik aan het rijden was en op het dashboard (of hoe je dat ook noemt) keek zag ik dat ik nog 2 kilometer te gaan had voordat de tank leeg was. SHI* !   Stress van hier tot Tokio dus want we waren net de snelweg op gereden. Mindset changed: zo snel mogelijk ergens stoppen en op zoek naar het dichtstbijzijnde tankstation. Dit was gelukkig precies het goede moment want we hadden inmiddels nog maar 1 kilometer te gaan en een tankstation 600 meter voor ons. Pfieuww   Ik dus aan een random persoon gevraagd of ik de goede 'diesel (want er waren wel meer verschillende vreemde kleuren met voor mij onbekende teksten) tank' had, mijn hostmom snel even gebeld (terwijl er een boos/geïrriteerd mannetje naar me toe kwam dat ik niet mocht bellen terwijl ik aan het tanken was. Oh sorry wist ik veel, had zijn dag waarschijnlijk niet ofzo) of ze de tank helemaal vol wilde hebben (oeps... sorry ! Dit hadden we van het weekend moeten doen   ), een ijsje voor/met Minnie gehaald en gauw weer verder gegaan. We waren er gelukkig bijna. Minnie ging all the way in het park en was helemaal nat. Wel een beetje koud daarna hoor... (trillende lippen)   Dus ik snel maar weer de speeltuin ingegaan met Minnie om warm te worden en op te drogen. Ik kon natuurlijk niet achterblijven en was ook helemaal nat. 

Voor de lunch zijn we naar het Westfield shoppingcenter gereden. Daar hebben we heerlijke sushi gescoord en voor Minnie een shake (soort ijs smoothie).

In het park had Minnie veren gevonden. Vervolgens had ik bedacht om ze (gadver!) mee te nemen, en een vogel te maken. Mijn nagetekende magpie (ekster) was enorm goed gelukt en ik had mijn tekenkunsten overtroffen. Minnie had hem super leuk afgemaakt met de veren. Wouw i love it   

Dinsdag was een dag om rustig aan te doen want Minnie was maandag al goed chagrijnig (moe) van het drukke weekend. We hebben dus hartstikke leuk geknutseld, geverfd en flink gebakken. Cakejes, appelflapjes en mijn eerste Australische pie is een feit         

De avond was ik goed moe en ik had niet veel zin om te trainen, maar als ik er dan eenmaal ben is het goed. Heerlijk. Ook had ik te horen gekregen dat ik goed genoeg speel om zondag weer bij hetzelfde team mee te voetballen (hogere divisie). Yesss ! Zondag maar weer even mijn best doen en proberen om in dat team te mogen blijven (ze hebben namelijk ook een ander team maar die spelen iets lager). 

Woensdag

Vandaag had ik Minnie en Nye beiden thuis omdat Minnie vakantie heeft. Ze hebben me flink uitgeprobeerd (en stoken elkaar op). Minnie verteld Nye dingen te doen die niet mogen (en hij doet het) en Nye doet alles na wat Minnie doet (terwijl Minnie weet dat ze dingen doet, uitprobeert, die niet mogen). Als ik dan 'boos' word op Minnie na flink waarschuwen huilt ze om mama... pfff,  en ze benoemd gerust dat mama thuis is als ik vertel dat ze iets niet mag (ze probeert het/weet heel goed hoe het zit). Nye wilde vandaag niet slapen en besloot de kamer van mama in te rennen (waardoor hij toch zijn zin krijgt uiteindelijk, terwijl mama aan het werk is) met als gevolg een mega driftbui. Welkom in het leven van een Aupair, fix het maar weer terwijl ouders thuis zijn, helluupp    Hectische dag. Toch hebben we vanmorgen leuk geverfd, gedanst en met stoepkrijt getekend (elkaars lichaam omgetrokken) buiten.

De middag gingen Natasha en Minnie Nanny (oma) ophalen van het vliegveld. Die komt een paar dagen over vanuit Melbourne. Ik heb dus maar even goed schoongemaakt, en Nye daarna snel mee naar buiten genomen in de buggy voor een lange wandeling. Terug thuis snel gegeten en gedoucht klaar om op tijd naar bed te gaan (Nye dus, zonder middagslaapje). Dit ging gelukkig stukken soepeler.  

Ik ben morgen een dagje vrij dus tijd voor Netflix ! Bijkomen...

Tot de volgende blog !

Melanie

Reacties

Reacties

Birgitta

Wat een stress, ha ha!
Ik zie het al helemaal voor me op de snelweg erachter komen dat de benzine bijna op is!
Je wordt wel heel stressbestendig op deze manier!
Wat leuk voor je dat je zo goed kan voetballen. Kan je lekker de frustraties van je afschoppen.
Kinderen zijn heeel leuk, maar soms ....?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active