reisverhalenvanmelanie.reismee.nl

De laatste weken en spannende tijden

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien gezien hebben, heb ik mijn laatste blog niet afgemaakt. Het begin was er maar het hield al snel op. Ik weet niet waarom maar ik denk dat het gebrek aan tijd is, en doordat ik veel te veel heb meegemaakt. 

De laatste weken zijn voor mij nu echt aangebroken (nog zes weken te gaan bij mijn familie   ) en mijn eerste vliegticket is geboekt. Spannend allemaal wel... Maar ook enorm leuk ! Ik heb namelijk via facebook een meisje leren kennen die in de week na mijn aupairtijd, de tijd dat ik dus klaar ben bij mijn familie, gaat reizen. Dat was voor mij perfect want ik wilde heel erg graag gaan reizen maar vond het ook allemaal wel erg lastig om te plannen. Dat is iets waar ik helemaal niet goed in ben, en ik weet al helemaal niet waar ik dan moet beginnen. Het eerste wat ik uiteindelijk gedaan heb is de kaart van Australië getekend en gekeken waar alle plaatsen waren die ik nog wilde bezoeken. Ja dat hebben jullie goed zelfs daar heb ik me nooit eerder in verdiept, ik wist hoe het land eruit zag op de kaart maar daar hield het een beetje mee op... shame   Ik had dus eerst het idee om de Great Ocean Road te gaan doen met een vriend van mij maar dat ging door omstandigheden helaas niet door. Om het alleen te doen zag ik ook niet helemaal zitten. Om met dat meisje mee te reizen was dus helemaal top. We gaan naar Cairns en hebben dus dezelfde vlucht geboekt, samen een airbnb geboekt en wat dag tours geboekt. Ik heb er helemaal zin in en dat is voor mij een perfecte afsluiting van mijn tijd in Australië. We blijven daar een week en dan hoop ik zelf nog drie of vier dagen naar het noorden Darwin te gaan omdat het daar ook heel mooi schijnt te zijn. Als dit allemaal lukt vlieg ik vanaf daar terug naar Nederland.     

De laatste weken zijn voor mij enorm ups en downs geweest (nog steeds), van die momenten dat je moeder dan zegt 'goh het is wel wat leuker als je zo belt' wanneer ik weer blij ben en leuke dingen ga doen nadat ik haar gesproken had wanneer ik me even helemaal kut voelde en gewoon helemaal klaar met alles was   haha sorry mam geloof mij alle aupairs en moeders hebben dat, maar desondanks geniet ik nog steeds van elk moment die ik hier heb. Ik ben enorm blij met mijn gezin, ik heb de tijd van mijn leven gehad en ik had het niet gedacht maar ik ga het toch zeggen... Ook ik ben veranderd. Ik was al heel erg volwassen maar dit ben ik nog meer geworden en ook ben ik mede door mijn super familie (oke niet altijd super maar iedereen heeft zo zijn dingetjes toch, heel normaal met familie) veel opener geworden. Uiteraard komt dit ook doordat ik zoveel ondernomen heb, nieuwe mensen heb leren kennen en deze ervaring nu heb. Met mijn familie ben ik super close geworden en we werken echt als een team. Ook merk ik dat de kinderen enorm gehecht zijn aan me. Ik ga Australië en de kindjes zo missen   

Ik ben inmiddels al aan de gang gegaan met mijn afscheidscadeautje voor mijn hostparents. Ik had bedacht om een fotoshoot met de kinderen te doen, en dat is een soort van gelukt. Haha.. Het was niet zoals ik verwacht had en enorm chaos maar toch we hebben een paar mooie foto's !    Deze heb ik heel mooi ingelijst en geef ik voordat ik weg ga. Ik ben er zo trots op en ze zijn zo mooi en ik kan niet wachten en nu moet ik het nog zo lang geheim houden helluuupppp   Gelukkig heb ik mijn geheimpje al met Minnie gedeeld, die kan heel goed dingen geheim houden.

Mijn voetballen zou eigenlijk klaar zijn nu maar... We hebben onze poule gewonnen en gaan door voor de semi-finales morgen ! Als we dat winnen zitten we in de finale en het zou toch helemaal gaaf zijn om die ook te winnen. Ik heb mijn coach gevraagd of ik mijn voetbalshirt mag houden en alle namen van mijn teamgenoten erop mag laten zetten. En dit vond hij uiteraard goed. Ik heb nu een heel gaaf shirt met alle namen erop als herinnering. Die ga ik thuis inlijsten en ophangen (ook ga ik hem nog wel even dragen als ik terug vlieg natuurlijk   ).   

Ik ga genieten van mijn laatste weken hier en ik schrijf jullie snel weer als ik terug in Nederland ben.

See ya !

Melanie



Reacties

Reacties

Daddy is waiting for you

Hoi Melanie, een leuke blog weer. Het geeft in een nutshell aan hoe het er voor staat. Gelukkig heb ik door je posts op facebook, onze app'gesprekken' en het videobellen een breder beeld van al je belevenissen down under. Op afstand heb ik mee kunnen genieten van je reis en je zien groeien. In mijn hart en gedachten was je altijd dichtbij. Ik vind het geweldig hoe je dit doel hebt bereikt. Petje af voor hoe jij met de obstakels op je weg en het (moeten) missen van de liefde van je leven bent omgegaan. Door al je ervaringen ben je nog meer Melanie geworden; een zelfbewuste jonge vrouw, die zelf de regie van haar leven heeft en houdt.
Ik gun je een geweldigeresterende tijd en geniet jij er vooal nog met volle teugen van. The end is near. Ik hoop je snel te kunnen omhelzen in het 'saaie' Nederland. Veel liefs en sterkte met het afscheid nemen! Liefs papa ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active